بازار آریا

آخرين مطالب

رییس سازمان تعزیرات: تاکسی‌های اینترنتی «عجله دارم» را جمع کنند اقتصاد ايران

رییس سازمان تعزیرات: تاکسی‌های اینترنتی «عجله دارم» را جمع کنند
  بزرگنمايي:

بازار آریا - ایسنا / رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در 11 ماهه امسال تعداد 38 هزار و 412 تیم گشت مشترک اعزام شده و 260 هزار و 501 مورد بازرسی انجام شده است که منجر به تشکیل 72 هزار و 489 پرونده شده است و همچنین 188 هزار و 12 واحد صنفی بدون تخلف بودند. 
احمد اصانلو در نشست خبری امروز ضمن اعلام آغاز گشت‌های مربوط به ماه رمضان و نوروز در خصوص عملکرد شعب بدوی در یازده ماهه سال 1402 گفت: در یازده ماهه اول سال 1402، تعداد 634 هزار و 153 پرونده در بخش کالا و خدمات، بهداشت، قاچاق کالا و ارز تشکیل و تعداد 631 هزار و 136 پرونده مختومه شده است. در این مدت عملکرد شعب بدوی (کالا و خدمات، بهداشت، قاچاق کالا و ارز) نسبت مختومه به وارده برابر با 98 درصد است.
وی درباره عملکرد واحدهای اجرای احکام گفت: در یازده ماهه اول سال 1402، تعداد 432 هزار و 699 پرونده به واحدهای اجرای احکام ارسال شده و تعداد 421 هزار و 943 پرونده مختومه شده است که نرخ عملکرد واحدهای اجرای احکام نسبت مختومه به وارده برابر با 98 درصد است.
رییس سازمان تعزیرات حکومتی درباره محکومیت‌های قطعی وارده به اجرای احکام و وصولی گفت: در این مدت بیش از 255 هزار میلیارد ریال از محکومیت‌های صادر شده وارد اجرای احکام شده است که در مجموع میزان محکومیتها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 3 برابر افزایش داشته است و بیش از 60 هزار میلیارد ریال از محکومیت‌های صادره وصول شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 98 درصد افزایش داشته است.
وی همچنین درباره عملکرد گشت‌های مشترک گفت: در 11 ماهه امسال تعداد 38 هزار و 412 تیم گشت مشترک اعزام شده و 260 هزار و 501 مورد بازرسی انجام شده است که منجر به تشکیل 72 هزار و 489 پرونده شده است و همچنین 188 هزار و 12 واحد صنفی بدون تخلف بودند.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه مراسم امروز شروع به کار و آغاز طرح نظارت نوروزی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز معروف به گشت‌های مشترک است، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات و حلقه آخر نظارت بر بازار برای رسیدگی به تخلفات است. ماموریت نظارت بازرسی بر بازار و کشف تخلفات جزو ماموریت‌های ما نیست و دستگاه‌های مختلفی مثل اتاق اصناف و وزارت صمت، سازمان حمایت و...ماموریت‌های مختلفی در این زمینه دارند. با ابلاغ صادر شده به سازمان صمت مسئولیت اصلی نظارت، بازرسی و کشف تخلفات در سازمان حمایت ازحقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان تجمیع شد.
اصانلو گفت: سازمان ماموریت دارد به گزارش تخلفاتی که سازمان حمایت می‌دهد رسیدگی کرده و اجرای حکم کند. با وصف اینکه ماموریتی از حیث نظارت بر بازار نداریم اما به لحاظ اهمیت همکاری و تعامل و تسهیل امور برای سازمان حمایت با تمام قوا و امکانات نسبت به سال گذشته در کنار سازمان حمایت بر نظارت بر بازار کمک خواهیم کرد.
رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: علاوه بر اختصاص شعب سیار در قالب گشت مشترک با کمک و همراهی بازرسان سازمان حمایت و دستگاه‌های مسئول نسبت به حضور میدانی در بازار اقدام خواهیم کرد.
اصانلو تصریح کرد: در طرح امسال روسای شعب نیز به صورت میدانی و جهادی در بازارها و مجتمع های بزرگ کشور تمام وقت خواهند داشت که در راستای حمایت و کمک و تسهیل امور برای سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده است. بر این اساس از سازمان حمایت نیز مطالبه گری خواهیم داشت و انتظار داریم وقتی روسای شعب ما که مسئولیت اصلی نظارت بر بازار ندارند پای کار هستند، سازمان حمایت و اتاق اصناف نیز با تمرکز بر مراکز عمده توزیع و تولید پای کاربوده و اثر گذار باشند.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه امسال تمام قد پای کار هستیم، ادامه داد: ما به دوشکل گشت سیار و مستقر در مراکز مهم تولید و توزیع حضور میدانی داریم و به محض وصول شکایت رسیدگی و حکم مقتضی را صادر خواهیم کرد.
اصانلو در خصوص شهریه مدارس گفت: ما ابتدای امسال بدون اینکه گزارش یا شکایتی توسط اموزش و پرورش واصل شود، خودمان تشکیل جلسه دادیم و نهایتا با ورود میدانی روسای سیار ما منتهی به تشکیل فقره برای 7 الی 8 مدرسه غیرانتفاعی در تهران و شهریه‌های هنگفتی که دریافت کرده بودند تشکیل شد و نهایتا منتهی به صدور رای بدوی شد و اخیرا هم در مرحله تجدیدنطرخواهی این آرا قطعی شده است.
وی افزود: متاسفانه همراهی و همکاری که لازم بود در حیث برخورد با بحث شهریه مدارس از ناحیه آموزش و پرورش نشد زیرا دوستان اعتقاد داشتند که شهریه با خود آنها است. در حیث برخورد با تخلفات مدارس غیرانتفاعی جهت اخذ شهریه مازاد همچنان پیگیریم و اگر مردم شکایتی دارند سازمان تعزیرات و سامانه 135 ما در اختیارشان است.
وی گفت: برای رسیدگی به تخلفات مدارس همین که مردم اعلام‌ کنند کدام مدرسه چه نوع تخلفی کرده، ورود کرده و رسیدگی می‌کنیم.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی درباره قاچاق شیرخشک گفت: امسال بیش از 50 فقره پرونده قاچاق شیرخشک تشکیل شد که پس از رسیدگی بیش از 78 میلیارد ریال جریمه صادر شد. اگر سازمان غذا و دارو در این خصوص شکایت کند و یا اینکه گزارشی به سازمان تعزیرات در این خصوص وارد شود، حتما پیگیری می‌کنیم.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوالی درباره پرونده‌های قاچاق کالا و ارز گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن 129 هزار و 760 فقره پرونده در شعب تعزیرات حکومتی تشکیل و از این تعداد 127 هزار و 510 فقره پرونده رسیدگی شده است که اکنون در مرحله تجدید نظر یا اجرای احکام قرار دارد.
وی ادامه داد: در این مدت، قاچاقچیان به پرداخت بیش از چهار هزار میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شدند.
اصانلو درباره پرونده‌های قاچاق ارزی افزود: از میان کل تعداد پرونده‌های مربوط به قاچاق، 450 فقره پرونده مربوط به قاچاق ارزی بوده است.
وی افزود: سازمان تعزیرات حکومتی آمادگی دارد که در صورت اعلام بانک مرکزی شعب ویژه و میدانی برای برخورد با صرافی‌ها و افرادی که در ضوابط اعلام شده از سوی بانک مرکزی را رعایت نمی‌کنند یا موجب اخلال در نظام ارزی و اقتصادی می‌شوند، ایجاد کند.
اصانلو درباره نظارت بر عملکرد پلتفرم‌های فروشگاه‌های مجازی مانند ( اسنپ پی) گفت: به لحاظ مقررات قانونی مرجع نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی سازمان حمایت و اتحادیه فروشگاه‌های مجازی است. مسئولیت اصلی نظارت بر بازار مجازی و غیرمجازی با سازمان حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان است، اما اگر شکایت و گزارشی واصل شود، ورود خواهیم کرد اما وظیفه و ماموریت و اختیار نداریم تا نسبت به کشف تخلف اقدام کنیم. مردم می‌توانند با سامانه 135 شکایت خود در خصوص تخلف بازارهای مجازی و حقیقی را به صورت رایگان ثبت کنند و سازمان تعزیرات آن را حتما پیگیری خواهد کرد.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوال ایسنا درباره رسیدگی به موضوع گزینه «عجله دارم» تاکسی‌های اینترنت ی گفت: این گزینه از موضوعاتی بود که هیچ دستگاهی به آن ورود نداشته و ما راسا ورود کردیم و قطعا از مصادیق گرانفروشی است. قبلأ تذکرات لازم داده شده و پرونده تشکیل شده و در حال تحقیقات مقدماتی است. اتمام حجت می‌کنم که شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی خودشان این گزینه را جمع کنند زیرا اجحاف در حق مردم است و برخی از شرکت‌ها از دیروز که پیگیر بودیم قول دادند که آن را حذف کنند.
اصانلو در ادامه درباره گرانفروشی بلیت هواپیما گفت: امسال برای 23 شرکت هواپیمایی پرونده تشکیل دادیم و جرایم سنگینی صادر شده که برخی در حال اجرای حکم است. در مجموع 255 میلیارد تومان مجموع محکومیت‌های این 23 شرکت است.
اصانلو درباره ثبت نام خودرو گفت: برخی از مردم برای خودرو ثبت نام کردند و در زمان ثبت نام، نوع خودرو و زمان فراخوان مشخص شده است و شرکت خودروساز مدعی است در قرارداد برای او تکلیفی ایجاد نشده است. در این موضوع مسئولیتی متوجه ما به عنوان سازمان تعزیرات حکومتی نیست. اگر یک شرکت خودرو ساز خودرویی را بفروشد و شکایت شد و بعد ما متوجه شویم ورود می‌کنیم. امسال دو الی سه پرونده مهم در این حوزه داشتیم که رسیدگی کردیم. به عنوان مثال در یک پرونده بیش از هزار شاکی خصوصی از حیث گران فروشی داشت که شرکت خودروساز بیش از 2 هزار میلیارد تومان محکوم شده است .
رییس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در راستای حمایت از حقوق مردم خودمان پیش قدم شدیم و به حوزه ورود کردیم. مدیران شرکت خودرو سازی را دعوت کردیم و مشکلات دوستانی که ثبت نام کردند را پیگیری کردیم. تعداد ثبت نام متناسب با ظرفیت ایران خودرو نیست و مکاتباتی شد و رئیس جمهور دستور ویژه دادند. پیگیر موضوع هستیم و ما از حیث کمک به مردم خودمان ورود کردیم و این به معنای تکلیف ما نیست. ثبت نام بیش از ظرفیت نباید صورت می‌گرفت. امیدواریم بتوانیم موضوع را پیگیری کنیم. حقوق مردم خط قرمز رییس جمهور است.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1140917/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها

کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند

حضور 25 هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم

پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟

منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد

شوک جدید به بازار خودرو/ تولید سمند متوقف شد؟

پیش‌ بینی قیمت دلار 10 اردیبهشت 1403

رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است

افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور

انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 10 اردیبهشت 1403

جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز

فروش 2.9 تن طلا در 21 حراج؛ امروز چقدر طلا فروخته شد؟

کارشناس اقتصادی: قیمت‌ها را در ایران مخفیانه جهانی کردید و با صداقت با مردم رفتار نکردید

مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی

برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال 1403

فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال 1402 به کمیسیون اقتصادی می رود

عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا

سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند

مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها

کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد

110 فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به 2 زبان ترجمه شد

ادامه روند کاهشی تورم تولیدکننده

چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟

تورم فروردین کدام بخش اقتصاد بیشتر بود؟ پفک و اسنک رکوردار شدند

وزیر صمت: مردم مشتاقانه حاضرند چند ساعت برق نداشته باشند ولی برق به تولید برسد

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!

شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد

آخرین مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی قدیمی به مجوزهای جدید، 17 روز دیگر

ادامه روند ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز

تازه‌ترین خبرها از قیمت دلار، سکه و بازار سهام

کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند

تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی

پیشرفت اجتماعی ایران از سال 2019 کم و در سال 2023 منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد

معرفی 110 فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران

تبدیل 468 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

سکوت، استراتژی بانک مرکزی در مقابل ناترازی بانک مسکن

پرداخت یارانه 220 هزار تومانی ادامه خواهد داشت؟

همه چیز درباره وام ازدواج در سال 1403

بهبود 2 میلیارد دلاری تراز تجاری محصولات کشاورزی

جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است

کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد

مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود

قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است

هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا

110 فرصت اقتصادی استان به 2 زبان زنده دنیا ترجمه شد

حداقل دستمزد کاهش پیدا کرد؛ حقوق چهار سال کارگر هم قیمت یک دستگاه جانشین پراید!

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی