بازار آریا

آخرين مطالب

خودروهای برقی؛ ناکافی برای اهداف اقلیمی اقتصاد ايران

خودروهای برقی؛ ناکافی برای اهداف اقلیمی
  بزرگنمايي:

بازار آریا - دانشگاه کیوشو ژاپن در یک پروژه مطالعاتی اعلام کرد برای اینکه ژاپن به‌طور موثر به اهداف اقلیمی خود دست یابد، تنها توسعه خودروهای برقی و ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی از سال2035 کافی نیست، بلکه باید سیاست‌های تشویقی و حمایتی را اجرا کند تا به تولید بیشتر انرژی‌های تجدیدپذیر، کربن‌زدایی فرآیند تولید خودرو و افزایش طول عمر خودروها در ژاپن منجر شود.
به گزارش شانا به نقل از مرکز بررسی تحولات بین‌المللی انرژی، محققان دانشگاه کیوشو (Kyushu) ژاپن دریافته‌اند که سیاست کنونی ژاپن برای توقف فروش خودروهای بنزینی تا سال2035 و تنها گذار به خودروهای هیبریدی و برقی ممکن است برای کاهش انتشار دی‌‌اکسیدکربن این کشور کافی نباشد. تجزیه‌وتحلیل آنها نشان داد که همراه با این سیاست، دولت ژاپن باید همزمان برای افزایش تولید انرژی پاک، کربن‌زدایی فرآیند تولید و افزایش طول عمر خودروها تلاش کند. در تلاش برای مقابله با بحران اقلیمی، بیشتر کشورهای جهان از جمله ژاپن سیاست‌هایی را اعمال کرده‌اند که تولید و انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش دهند. یکی از این سیاست‌ها ممنوعیت فروش جدید خودروهای با سوخت فسیلی است. این کشور در تلاش است فروش خودروهای بنزینی جدید را تا سال2035 ممنوع کند و به فروش خودروهای برقی، هیدروژنی (HVs)، پیل سوختی (FCV) و هیبریدی اقدام کند.
ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی
درحالی‌که این اقدام حرکتی در جهت درست است، پروفسور شیگمی کاگاوا از دانشکده اقتصاد دانشگاه کیوشو در مقاله جدید خود که در مجله Production Cleaner منتشر شده است، این احتمال را مطرح کرده که ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی جدید ممکن است برای دستیابی به اهداف کربن‌زدایی ژاپن کافی نباشد.وی توضیح می‌دهد: تیم ما روی مقدار دی‌اکسیدکربن تولیدشده در طول عمر یک خودرو تمرکز کرده است، از نخستین منبع استخراج‌شده از زمین تا زمانی که از بین می‌رود. چرخه عمر دی‌اکسیدکربن (2CO-LC) یک خودرو تصویر بزرگ‌تری از آلایندگی خودرو را ارائه می‌دهد. کاگاوا ادامه می‌دهد: ساخت یک خودرو، فرآیندی انرژی‌بر است، همه مواد اولیه تولید باید استخراج، پردازش، حمل و ساخته شوند. هر بخش از این فرآیند دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. فرآیند ساخت یک خودروی برقی می‌تواند 1.5 تا 2برابر بیشتر از یک خودروی بنزینی گازهای گلخانه‌ای انتشار داشته باشد. اگر خودروسازان، تولید خودروهای برقی خود را بدون کربن‌زدایی در زنجیره تامین افزایش دهند، کاهش انتشار دی‌اکسید کربن اتفاق نخواهد افتاد. یکی از سیاست‌های کلیدی که ژاپن باید برای دستیابی به اهداف کربن‌زدایی خود اجرا کند، افزایش طول عمر خودروهاست.
طول عمر خودروهای ژاپنی
میانگین طول عمر یک خودرو در ژاپن 13سال است، صرف‌نظر از اینکه چه مدت زمانی با آن رانندگی شده باشد. ارائه انگیزه برای خرید خودروهای دست‌دوم به جای خودروهای نو می‌تواند سیاستی قابل‌ اجرا برای کمک به دولت ژاپن در دستیابی به اهداف اقلیمی خود باشد. تغییر ترکیب انرژی مصرفی ژاپن به نفع منابع تجدیدپذیر بیشتر نیز گامی حیاتی در فرآیند دستیابی به اهداف اقلیمی ژاپن است.
--> اخبار مرتبط فناوری فوق‌پیشرفته ماشین‌های برقی در آیفون جدید برقی‌‌‌سازی خودروهای قدیمی تویوتا آلودگی صنعت خودرو نزدیک به شرکت‌های نفتی ژاپن جزئیات طرح اقلیمی 1/ 1 تریلیون دلاری را بررسی می‌کند معرفی کانسپت جدید رنو

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1140345/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیین تجلیل از مقام معلم با حضور مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال 1403

چرا اطلاعات شفاف در مورد واحدهای تولیدی تعطیل شده یا احیا شده وجود ندارد؟

عقبگرد بورس به کانال 2 میلیون و 200 هزار واحد با ریزش 20 هزار واحدی

سکه‌های حراجی بانک‌مرکزی ناخالصی دارد؟

راه‌اندازی اورژانس هوایی یکی از خدمات برجسته دولت سیزدهم در گچساران

بدهی 60 هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به دولت بابت دریافت گاز

افت قیمت ال‌ان‌جی به روند جایگزینی گاز با زغال‌سنگ شتاب می‌بخشد

زنگنه: امسال اوج غیرشفاف بودن بودجه است/ قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود

ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز؛ سکه به 40 میلیون تومان بازگشت

پشت پرده افزایش قیمت پیاز در بازار

پرشدگی کامل 11 سد کشور در پی بارش‌های بهاره

تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»

التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد

پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند

وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود

معاون وزیر راه: فقط 10 درصد هزینه مورد نیاز برای نگهداشت راه ها، پول داریم!

زنگنه: امسال اوج غیرشفاف بودن بودجه است

جامعه فرهنگی استان ایلام 57 شهید تقدیم نظام و انقلاب کردند

برگزاری دومین کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری‌های عصبی در صرع و پارکینسون»

قیمت طلا، سکه و ارز 9 اردیبهشت‌ماه 1403؛ سکه یک کانال دیگر سقوط کرد

کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی؛ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید

زیارت شهدای مدفون در حرم حضرت معصومه(س) با حضور استاندار قم

چطور می توانیم بگوییم تحریم بی اثر است؟

قالیباف: اولین‌بار است جداول بودجه به صحن می‌آید

درگیری پلیس تل آویو با شهرک نشینان معترض به سیاست‌های نتانیاهو

فروش کدام املاک شامل مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود؟

صف وام ازدواج امسال در انتظار تصمیم بانک مرکزی

نماینده مجلس: تا واردات خودرو آزاد شود مشکل تصادفات حل نمی شود!

یک خبر خوش برای سهام عدالتی‌ ها

خبری جعلی که مردم را حسابی سرکار گذاشت

«بازی دراز وعده صادق الهی بود»

صدور خدمات فنی و مهندسی باید با فروش نفت خام رقابت کند

دستاوردهای جایزه تعالی صنعت پتروشیمی تکمیل زنجیره ارزش را محقق می‌کند

تصمیم‌گیری مجلس برای ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز با طرف هندی

تصویب لایحه ارجاع اختلاف شرکت‌های مهندسی و توسعه گاز و بازرگانی دولتی هند به داوری

ارائه 2 زنجیره برتر زنجان در نمایشگاه اکسپو 2024 +فیلم

سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض

تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!

تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»

علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است

بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند

وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود

سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض

خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد

تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال 1403

گلزار مطهر شهدا میعادگاه ملت شریف ایران اسلامی است

سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟

حمایت میزبان کاپ 29 از تداوم سرمایه‌گذاری‌ها در صنایع نفت و گاز

بزرگ‌ترین بازار انرژی پاک جهان در اختیار کدام کشور است؟

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی