بازار آریا

آخرين مطالب

بهترین و بدترین سرمایه‌گذاری‌های هفته آخر مهر؛ زنده باد طلای 18 عیار! تحلیل بازار آریا

بهترین و بدترین سرمایه‌گذاری‌های هفته آخر مهر؛  زنده باد طلای 18 عیار!
  بزرگنمايي:

بازار آریا - ریزش قیمت ربع سکه و گرمی احتمالا در هفته جدید جبران می‌شود، ولی با توجه به پتانسیل بالای نیرو‌های کاهشی در بازار دلار، به‌سختی می‌توان برای تداوم عملکرد مثبت طلا شانسی در نظر گرفت مگر اینکه اونس همچنان روی مدار صعودی حرکت کند. بورس وضعیت کاملا متفاوتی دارد.

طلا 18 عیار دارنده عنوان بهترین سرمایه‌گذاری در هفته آخر مهرماه به‌حساب می‌آید. درست برعکس ربع سکه و سکه گرمی که دقیقا همین مقدار ضرر و زیان را متوجه سرمایه‌گذاران کردند.
قیمت هر گرم طلا هفته گذشته با 44 هزار و 400 تومانی رشد در هر گرم روبرو شد و از دو میلیون و 396 هزار و 800 تومان تا دو میلیون و 441 هزار و 200 تومان پیش‌روی کرد. سکه امامی با ثبت بازدهی مثبت نیم‌درصد و بورس با رشد 18‌صدم درصدی دیگر بازار‌های سبز هفته گذشته بودند، اما حضور در بازار دلار، سکه تمام طرح قدیم، نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی چیزی جز ضرر و زیان نداشت. به‌خصوص این دوتای آخر یعنی ربع سکه و سکه گرمی که اگر در سبد سرمایه‌گذاری‌تان حضور داشته‌اند به ترتیب 1.8 درصد و 1.6 درصد از ارزششان آب رفته است.
بورس؛ مثبت 18 صدم درصد
شاخص بورس شنبه اگرچه هفته قبل کار خود را از ارتفاع دو میلیون و 19 هزار و 712 واحد شروع کرد و در همان روز اول عقب‌ نشست اما یک روز بعد به ارتفاع دو میلیون و یک هزار و 942 واحد رسید. امیدواری وقتی بیشتر شد که روند صعودی و مثبت بورس طی سه روز بعدی ادامه پیدا کرد.
شاخص بورس روز دوشنبه در ارتفاع دو میلیون و 18 هزار و 150 واحد ایستاد و همزنان با پایان معاملات سه‌شنبه، شاخص روی ارتفاع دو میلیون و 31 هزار و 245 واحد ایستاد. چهارشنبه دوباره روند بازار معکوس شد، اما شاخص توانست خود را در ارتفاع دو میلیون و 23 هزار و 543 واحد نگه دارد.
شاخص بورس به این ترتیب ظرف پنج روز معاملاتی هفته قبل سه هزار و 831 واحد رشد کرد و بازدهی مثبت 18صدم درصد را شاهد بود. اتفاق مهم بورس در هفته گذشته ادامه روند خروج نقدینگی به‌خصوص از سمت سرمایه‌گذاران حقیقی است. با ادامه روند فعلی حقوقی‌ها می‌توانند مثل آب خوردن، سهم‌های ارزنده را از چنگ سرمایه‌گذاران حقیقی و به‌طور خاص آماتور‌های احساسی بیرون بکشند.
قیمت دلار؛ منفی 16 صدم درصد
قیمت دلار هفته گذشته با ایستادن روی سکوی 51 هزار و 88 واحد به کار خود پایان داد. این عدد نسبت به معاملات ابتدای روز شنبه 82 تومان کاهش پیدا کرده و باعث شده بازدهی دلار ظرف هفت روز، منفی 16‌صدم درصد ارزیابی شود.
قیمت دلار در معاملات اولین روز هفته قبل به ترتیب معادل 50 هزار و 620 تومان و 51 هزار و 244 تومان بود، اما آن‌هایی که روز شنبه دلار را 50 هزار و 800 تومان خریداری کرده‌اند خوش‌شانس بوده‌اند. قیمت دلار یک روز بعد 50 تومان کاهش پیدا کرد. روز بعد 20 تومان ارزان شد، ولی از وسط هفته دوباره به مدار صعودی برگشت.
قیمت دلار در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه 26 و 27 مهرماه را به ترتیب 50 هزار و 960 تومان و 51 هزار و 88 تومان ثبت کرده‌اند. قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی روز جمعه بیشتر زیر 51 هزار تومان بود این نشان می‌دهد معامله‌گران بزرگ نیز چندان به ماندگاری دلار در مرز و محدوده فعلی امیدوار نیستند.
قیمت دلار در صورت تحقق سناریو‌های کاهشی، ممکن است به پله‌های 50 هزار و 973 تومان، 50 هزار و 860 تومان و نهایتا 50 هزار و 725 تومان عقب‌نشینی کند هرچند دلار در عین حال مستعد است با در پیش گرفتن روند صعودی تا 51 هزار و 475 تومان جلو برود. پیش‌بینی قیمت دلار در کوتاه‌مدت بر چنین اصل و اصولی استوار خواهد ماند، اما در بلندمدت فعلا دلار خارج از چارچوب‌ها به کار خود ادامه خواهد داد.
قیمت طلا؛ مثبت 1.8 درصد
قیمت طلا با وجود عقب‌نشینی دلار، ترجیح داد دنباله‌رو بازار جهانی باشد و به بهانه رشد انس، در هفته گذشته 44 هزار و 400 تومان گران شد. معاملات هفته قبل در حالی استارت خورد که قیمت طلا 18 عیار، دو میلیون و 396 هزار و 800 تومان در هر گرم بود. قیمت طلا روز پنجشنبه 27 مهرماه در کمترین حالت به دو میلیون و 401 هزار و 500 تومان و در بیشترین حالت به دو میلیون و 445 هزار و 800 تومان می‌رسید، اما آن‌هایی که موفق شدند هر گرم طلا 18 عیار را روز پنجشنبه دو میلیون و 441 هزار و 200 تومان بخرند، نسبت به سایر خریداران بخت و اقبال بلندتری داشته‌اند.
قیمت طلا 18 عیار با رشد 44 هزار و 400 تومانی هفته قبل، موفق شد بازهی مثبت 1.8 درصدی را از خود به‌جا بگذارد. قیمت طلا امسال دو میلیون و 748 هزار تومان را هم به‌چشم دیده که حداقل تا الان رکورد تاریخی قیمت طلا محسوب می‌شود. حداقل قیمت طلا در معاملات امسال دو میلیون و 243 هزار و 800 تومان بوده که در معاملات روز 14 مهرماه به ثبت رسیده است. اگر یک سال پیش برای خرید طلا اقدام کرده‌اید، قبل شروع معاملات هفته جدید، دست‌کم با 82 درصد سود روبرو هستید.
سکه؛ از منفی 1.6 درصد تا مثبت نیم‌درصد درصد
سکه امامی تنها سکه‌ای بود که بابت عملکرد هفته آخر مهرماه حداقل می‌تواند سرش را بالا بگیرد. قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در طول معاملات هفته قبل از 28 میلیون و 939 هزار تومان تا 29 میلیون و 101 هزار تومان پیش‌روی کرد و با 150 هزار تومان افزایش، بازدهی نیم‌درصدی را از خود به جا بگذارد.
قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در طول همین مدت 120 تومان افت کرد و چهاردهم درصد ارزان شد. جایگاه نیم سکه هم با کاهش 140 تومانی از 15 میلیون و 750 هزار تومان به 15 میلیون و 610 هزار تومان تنزل پیدا کرد که به معنای افت 9‌دهم درصدی قیمت سکه نیم‌بهار آزادی است.
ربع سکه و سکه گرمی بیشترین ضربه را به سرمایه‌گذاران وارد کرده‌اند. ربع سکه ناچار شد از 10 میلیون و 733 هزار تومان به 10 میلیون و 540 هزار تومان عقب‌نشینی کند و با 193 هزار تومان کاهش قیمت، تقریبا 1.8 درصد به سرمایه‌گذاران زیان وارد کند.
قیمت سکه گرمی روندی مشابه را پشت‌سر گذاشت. معاملات هفته قبل در حالی به پایان که سکه گرمی روی پله شش میلیون و 20 هزار تومان ایستاده بود. همین سکه را در معاملات روز اول هفته زیر شش میلیون و 120 هزار تومان نمی‌فروختند. افت 100 هزار تومانی قیمت سکه گرمی از بازدهی منفی 1.6 درصدی خبر می‌دهد.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1097217/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شرکت پایانه‌های نفتی 4 تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

اعلام آمادگی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای توسعه همکاری‌ با بخش خصوصی

تمجید دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف از پژوهشگاه صنعت نفت ایران به‌عنوان قطبی برای همکاری‌های آینده

حضور دو هیئت تجاری چینی و پاکستانی در استان، رهاورد نمایشگاه اکسپو

آخر هفته آرام در بازار سکه و طلا؛ دلار در کانال 61 هزار تومان تثبیت شد

بانک مرکزی: نرخ تورم 38.8 درصد شد

افزایش 70 درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم/ رشد 4 برابری قراردادهای سرمایه‌گذاری نفتی در دولت سیزدهم

مجتمع گاز پارس جنوبی با 2 شرکت دانش‌بنیان قرارداد همکاری امضا کرد

دعوت مدیران شرکت‌های نفتی عراق از ایران برای فعالیت در پروژه‌های نفت و گاز این کشور

دیدار مدیرکل مراجعات و پاسخگویی ایثارگران  با تیم ایثار جانبازان قم

دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با جانباز معزز حمید گلچی در قم

کار به فروش قسطی لاستیک خودرو رسید

پیش‌بینی جدید موسسه اقتصاد آلمان/ بزرگترین اقتصاد اروپا دچار رکود می شود

جانبازان گرانقدر در صف اول ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت هستند

حدود 1000 میلیارد ریال به توسعه زیر ساخت‌های جامعه ایثارگری قم اختصاص یافت

صدور خدمات فنی به کشورهای جهان باعث خنثی‌سازی تحریم‌هاست

بازدید معاون حقوقی رئیس‌جمهوری از نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران

روزانه 60 میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده شد

افزایش روزانه 60 میلیون مترمکعبی به ظرفیت تولید گاز کشور/ ارمنستان متقاضی دریافت گاز بیشتر از ایران است

تجلیل مدیرکل بنیاد کرمانشاه از خانواده شهید «کریمی»

قیمت نفت صعودی شد

به اجرا گذاشتن دیپلماسی فعال گازی در منطقه در جهت تحقق منافع ملی و توسعه درآمدهای ارزی

تاکید پوتین بر لزوم تعمیق همکاری‌ها در منطقه اوراسیا

افزایش اندک قیمت مرغ

دیدار نماینده تام ‌الاختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران  با تیم ایثار جانبازان قم

دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید کنسولگری ایران

آتش‌سوزی در انبار ضایعات منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

ادای احترام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدا در گلزار امامزاده ابراهیم قم

ستاد ارتباطات مردمی در مرکز توانبخشی ایثار قم برپا شد

میانگین قیمت خودرو در بازار افت کرد

وزارت جهاد کشاورزی: امسال واردات گندم نخواهیم داشت

اجرا طرح‌های پرورش ماهی در روستاهای ساحلی استان بوشهر

مذاکره پوتین و پاشینیان درباره روابط اقتصادی و امنیت منطقه

دهه «رکود، عبرت، تجربه»/رکود رکورد زد؛ رشد 1 دهه فقط 1درصد

طلای جهانی دوباره اوج گرفت

واریز مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی است؟

آتش سوزی در سایت مرزی ماهیرود

دیدار محسن رضایی با آیت‌الله اعرافی

جریان سازان دلار تلگرامی!

نشست خبری مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران

دستاورد نمایشگاه نفت مشارکت در اجرای طرح‌های ملی است

صنعت پتروشیمی؛ بزرگ‌ترین بازار برای سازندگان ایرانی

شکسته‌شدن تابوی تولید و صادرات کاتالیست با تلاش یک شرکت دانش‌بنیان

برداشت گاز از فاز 11 پارس جنوبی افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درگذشت معاون پیشین حقوقی و مجلس وزارت نفت را تسلیت گفت

یه چراغ قوه با 8 تا کار ... فقط 248 تومان

پیش‌بینی جدید درباره قیمت مسکن در بازار

قیمت دلار و یورو امروز 20 اردیبهشت؛ کاهش نرخ رسمی 27 ارز

رونمایی از فناوری بومی WRFM در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت

رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران: شرکت‌های زیر مجموعه بانک‌ها در صف تخصیص ارز به دنبال رانت‌خواری هستند

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی