بازار آریا

آخرين مطالب

سهم تفریح و گردش برای خانوارها در سال چقدر است؟ مزایای اقتصادی و اجتماعی رونق سفر

مسافرت داخلی به سبک آمریکایی‏‏‌ها مقالات اقتصاد جهاني

مسافرت داخلی به سبک آمریکایی‏‏‌ها
  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای اقتصاد-صدیقه نژادقربان : سفر و تفریح جایگاه ویژه‌‌‌ای در زندگی آمریکایی‌‌‌ها دارد تا آنجا که براساس آمارهای ارائه شده، آمریکایی‌‌‌ها در طول سال 2 تا 5 بار به سفرهای داخلی می‌‌‌روند و در واقع سفرهای داخلی سهم قابل‌توجهی در سبد خانوارها دارد. این در حالی است که حدود 40درصد خانوارهای ایرانی اصلا به سفر نمی‌روند و بیش از 50درصد از آنهایی که به سفر می‌روند تنها سالی یک بار امکان سفرداخلی برایشان فراهم می‌شود. گردشگری داخلی برای آمریکا دارای مزایای اقتصادی بسیاری است تا جایی که سالانه بیش از 100میلیارد دلار تنها از محل گردشگری داخلی درآمد ایجاد می‌شود و علاوه بر این مزایای اجتماعی بسیاری دارد و با بهبود حال روحی و روانی، عملکرد کارکنان و بهره‌وری آنها را بالا می‌‌‌برد.
گردشگری داخلی چه پیش از کرونا چه پس از آن همیشه بزرگ‌ترین بخش توریسم در هر کشوری بوده و در عین حال درآمدهای ناشی از این بخش را در اقتصاد کشور هدف به خود اختصاص داده است. برآوردهای جهانی نشان می‌‌‌دهد که در سال 2024، هزینه‌‌‌های گردشگری داخلی در چین و هند، 88‌درصد از کل درآمد گردشگری این دو کشور را به‌‌‌خود اختصاص خواهد داد. علاوه بر این مطالعات استاتیستا (Statista) نشان می‌‌‌دهد که چین در سال‌‌‌های آینده باتوجه به پیش‌بینی رشد قوی گردشگری داخلی خود، به پیشی گرفتن از ایالات متحده از نظر کل درآمد گردشگری ادامه خواهد داد. باتوجه به اهمیت گردشگری داخلی در اقتصاد گردشگری بسیاری از کشورها، «دنیای اقتصاد» در سلسله گزارش‌‌‌هایی، گردشگری داخلی، روندها و عملکرد آن را در 9 کشور از تمامی مناطق جهان شامل ایالات‌متحده، چین، هند، فرانسه، بریتانیا، استرالیا، ترکیه، امارات و مصر را مورد بررسی قرار خواهد داد. در اولین گزارش، موفق‌‌‌ترین کشور جهان در بخش گردشگری داخلی یعنی ایالات متحده، مورد مطالعه قرار گرفته است.
«آمریکا»، همچنان بزرگ‌ترین بازار مسافرتی داخلی
پیش‌بینی می‌شود در سال 2024، تعداد بازدیدکنندگان بین‌المللی در ایالات‌متحده به 98‌درصد از سطح سال 2019 برسد. در حالی که این قطعا دلیلی برای جشن گرفتن در مسیر بهبودی پس از همه‌گیری است، انجمن مسافرتی ایالات متحده هشدار می‌‌‌دهد که بهبود کامل هنوز تا سال 2026 دور از دسترس است و هزینه کمتر بازدیدکنندگان، دلار قوی ایالات متحده و زمان طولانی انتظار ویزا را به عنوان موانع ذکر می‌‌‌کند. اما این خبر تنها یک شکست کوچک برای کشوری است که حدود 80‌درصد درآمد گردشگری آن از گردشگری داخلی است و پیش‌بینی می‌شود در سال 2024 تنها از این بخش 100 میلیارد دلار درآمد داشته باشد. هر ساله میلیون‌‌‌ها آمریکایی برای تعطیلات به خارج از کشور می‌‌‌روند. اما بیشتر از این تعداد در محدوده کشور زیبای خود سفر می‌‌‌کنند. البته، جای تعجب نیست. ایالات متحده یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان است. بنابراین، انبوهی از مقاصد را برای دیدن و شناختن خواهد داشت، حتی برای گردشگران داخلی.
کشوری با 50 ایالات به وسعت یک قاره و دارای برخی از نمادین‌‌‌ترین جاذبه‌‌‌های جهان، چیزهای زیادی برای گردشگران دارد.در واقع، مسافران آمریکایی، اکنون بیش از هر زمان دیگری بر سرزمین خود متمرکز شده‌‌‌اند. این بیماری همه‌گیر باعث شده است که بسیاری تعطیلات خارج از کشور خود را با تعطیلات نزدیک به خانه مبادله کنند تا در هزینه خود صرفه‌جویی کنند، پایدارتر باشند و با عدم‌اطمینان احتمالی سفرهای بین‌المللی مقابله کنند. در سال 2019، مردم ایالات متحده 2.9 میلیارد سفر به این کشور داشتند. آمریکایی‌‌‌ها قطعا به سفر در کشورخود علاقه دارند. از هر 5 سفر داخلی، 4 مورد، یعنی 80درصد از تمام سفرهای داخلی در ایالات متحده، سفرهای تعطیلات و تفریحی است، این در مقایسه با سفرهای کاری است که 20درصد دیگر را تشکیل می‌‌‌دهند. در ایالات متحده، تقریبا 16میلیون شغل به طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط گردشگری حمایت می‌شود. در واقع، از هر 10 شغل، یک شغل به سفر و گردشگری ایالات متحده بستگی دارد.
این صنعت همچنین تقریبا 3‌درصد از کل تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را به خود اختصاص می‌‌‌دهد. علاوه بر این، در سال 2015، حدود 83‌درصد از شرکت‌های مسافرتی، مشاغل کوچک بودند. بنابراین، تاثیر گردشگری برای اپراتورهای این حوزه بسیار زیاد است. اکسپدیا، مسافران آمریکایی را که حداقل یک سفر در دو سال گذشته انجام داده بودند را مورد بررسی قرار داد و این پاسخ‌‌‌ها آمار‌‌‌های جالبی از سفرهای داخلی را نشان می‌‌‌دهد. سبک‌‌‌های سفر بسته به نسل کمی متفاوت است. جدیدترین مورد در سفرها یعنی همان نسل Z به‌‌‌دنبال سفرهای ارزان هستند. 83درصد از آنها گفتند که بودجه یک عامل تعیین‌‌‌کننده است، و 93درصد سعی می‌‌‌کنند هنگام رزرو تعطیلات، تخفیفات را پیدا کنند. تقریبا تمام تصمیمات آنها برای سفر (90درصد) تحت‌تاثیر رسانه‌‌‌های اجتماعی است و آنها به دنبال ماجراجویی‌‌‌های ارزشمند (81درصد) و مقصدهای نامتعارف یا همان کمتر شناخته‌‌‌شده (78درصد) هستند. 
«هزاره‌‌‌ها» پیشتاز سفرهای تفریحی آمریکا هستند. هزاره‌‌‌ها با میانگین 35 روز سفر در سال بیشترین سفر را دارند. آنها بین ماجراجویان و مسافران به‌‌‌دنبال آرامش سرگردان هستند؛ 89درصد می‌‌‌خواهند تعطیلات فعال و در فضای باز داشته باشند، اما 83درصد نیز مقصدهای همه‌جانبه را ترجیح می‌‌‌دهند. برای افراد پردرآمد، بودجه تنها برای 57‌درصد از مسافران مشکل است و بیش از نیمی از آنها مقصد بعدی تعطیلات خود را می‌‌‌دانند. همچنین به نظر می‌رسد که آنها نسلی هستند که بیشتر به تاریخ، فرهنگ و موزه‌‌‌ها علاقه‌‌‌مند هستند، و 67‌درصد گفته‌‌‌اند که از گنجاندن این چیزها در تعطیلات خود لذت می‌‌‌برند. مسافران آمریکایی به وضوح هوس کمی R&R یا همان استراحت و بهبودی دارند. بیش از یک‌سوم (37 درصد) گفتند که می‌‌‌خواهند در سفر بعدی به سفر دریایی بروند و 30‌درصد مسافران، رویای یک تعطیلات فراگیر را در سر می‌‌‌پرورانند.
بیش از 60‌درصد آمریکایی‌‌‌ها یک تا 2 بار در سال به داخل کشور سفر می‌‌‌کنند. سوپر طرفداران سفر نادرتر هستند، کمتر از 10درصد بیش از 5 سفر داخلی دارند و طول سفر معمولا 4-3 روز است. در سال 2017، اکسپدیا از مسافران آمریکایی در مورد عادات سفرشان، از جمله مقصدهای سفر گذشته و رویایی آنها سوال کرد. احتمالا جای تعجب نیست که محبوب‌‌‌ترین شهرهایی که مسافران داخلی از آن بازدید کرده‌‌‌اند نیز شهرهایی بودند که گردشگران بین‌المللی آنها را دوست دارند مانند میامی، لاس‌وگاس، شهر نیویورک، آستین، لس‌آنجلس و نیواورلئان. چشم‌‌‌انداز مقاصد در حال افزایش اکنون اندکی تغییر می‌‌‌کند و مقاصد جدید و کمتر کاوش شده را شامل می‌شود.
بین سال‌‌‌های 2020 تا 2021، گزینه‌‌‌های اجاره تعطیلات در سه ایالت اوهایو، نیویورک و آلاسکا دو برابر شد. واضح است که گردشگران اکنون به دنبال تجربیات جدید و هیجان‌‌‌انگیز هستند. در یک نظرسنجی در سال 2017 - فقط سه سال قبل از این - مهم‌ترین مقصدهای سفر رویایی برای آمریکایی‌‌‌ها اورلاندو، شهر نیویورک و واشنگتن دی سی بودند. گردشگران امروزی بیشتر از اثرات توریسم «بیش از حد آگاه» می‌‌‌شوند، اما در تعطیلات خود آرزوی آرامش و استراحت برای خود دارند. به همین دلیل جای تعجب نیست که مقاصد نامتعارف محبوبیت بیشتری پیدا می‌‌‌کنند.
آمریکایی‌ها چگونه سفر می‌‌‌کنند؟
نحوه سفر آنها از روش‌‌‌های مورد علاقه گردشگران برای حمل‌ونقل گرفته تا نحوه برنامه‌‌‌ریزی آنها برای تعطیلات خود با سفر و شخص نیز تغییر می‌‌‌کند. سفرهای جاده‌‌‌ای یکی از پرطرفدارترین انواع سفرهاست و رانندگی خود بخش بزرگی از سرگرمی در سفر محسوب می‌شود تا صرفا وسیله‌‌‌ای برای رسیدن به هدف. حتی چند دهه پس از بازنشستگی جک کرواک، ایالات متحده همچنان سرزمین موعود سفرهای جاده‌‌‌ای است. تقریبا 22درصد از سفرهای تعطیلات در آمریکا به سفرهای جاده‌‌‌ای اختصاص دارد. این شاید به این دلیل است که به طور کلی، اکثر آمریکایی‌‌‌ها مسافت‌‌‌های نسبتا کوتاهی را برای تعطیلات خود طی می‌‌‌کنند. از میان خانواده‌‌‌های آمریکایی، تنها حدود 35‌درصد برای سفر خود بیش از 50 مایل را طی می‌‌‌کنند.
افراد کمپینگ همچنین مشتاق کاوش در زمین‌‌‌های نزدیک خود هستند، با حدود یک‌سوم (29درصد) سفری کمتر از 50 مایلی از خانه را برنامه‌‌‌ریزی می‌‌‌کنند. سفر با خطوط هوایی نیز محبوب است. جای تعجب نیست، آن‌‌‌هم در کشوری با چنین مسافت‌‌‌های طولانی! بیشتر مسافران (59درصد) ترجیح می‌‌‌دهند به مقصد تعطیلات خود پرواز کنند. بنابراین یافتن پروازهای ارزان‌قیمت نباید کار سختی باشد. بسیاری از کارشناسان فکر می‌‌‌کردند که ممکن است سفر با خطوط هوایی به دلیل نگرانی‌‌‌های بهداشتی مربوط به بیماری همه‌گیر کمتر محبوب شود. اما ترافیک خطوط هوایی در ایالات متحده در واقع اکنون به سطح قبل از همه‌گیری بازگشته است. بر اساس گزارش The Points Guy، بهترین خطوط هوایی در ایالات متحده دلتا، ساوث‌‌‌وست و یونایتد هستند. ارزیابی بر اساس مواردی مانند به موقع بودن، انعطاف‌پذیری، خدمات مشتری و مقرون به صرفه بودن بود. به‌رغم اینکه در نظرسنجی ذکر شده قبلا یک سفر دریایی تعطیلات رویایی بسیاری از مسافران بود، تنها 2‌درصد از پاسخ‌‌‌دهندگان گفتند که واقعا از آن استفاده می‌‌‌کنند و فقط یک‌درصد گفتند که با اتوبوس یا قطار به مقصد خود سفر می‌‌‌کنند.
اکثر مسافران آمریکایی دوست دارند سفرهای خود را یک تا 3 ماه قبل برنامه‌‌‌ریزی کنند. حدود 11‌درصد سفر خود را از 6ماه قبل رزرو می‌‌‌کنند. جالب اینجاست که به نظر می‌رسد زنان دوست دارند سفرهای خود را زودتر از مردان برنامه‌‌‌ریزی کنند؛ مردان تمایل بیشتری به رزرو سفرهای خود 2 تا 4 هفته قبل داشتند، در حالی که زنان تمایل دارند 3 تا 6 ماه قبل رزرو کنند. مسافران آمریکایی در مورد برنامه‌‌‌ریزی سفر نیز بسیار با فناوری آشنا هستند. 79درصد سفرهای خود را به صورت آنلاین یا از طریق یک برنامه رزرو می‌‌‌کنند. راهی که مسافران آمریکایی از سفر خود الهام می‌‌‌گیرند به سن آنها بستگی دارد. گردشگران 25 سال و بالاتر عمدتا دوست دارند به توصیه‌‌‌های دوستان و خانواده اعتماد کنند، در حالی که افراد 18 تا 24 ساله ایده‌‌‌های سفر خود را عمدتا از رسانه‌‌‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام دریافت می‌‌‌کنند.
--> اخبار مرتبط کارآمدی عملیاتی با کمک هوش مصنوعی توسعه ارتباطات کشور با کارکنان با انگیزه رمز و راز موفقیت رقم خوشبختی مشخص شد! آب یک مساله سیاسی است

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1157445/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مناطق آزاد چقدر در تحقق رشد اقتصادی موفق بوده‌اند؟

عوارض مصرف بی‌رویه مکمل‌‌‌ها

افزایش عرضه شیرخشک آپتامیل 3

نظارت سختگیرانه سازمان غذا و دارو بر واحدهای تولیدی غذایی و آشامیدنی

قیمت‌‌‌‌گذاری دستوری؛ سراب تولید

چالش‌های تولید صنعتی نان

عکس‌هایی از داریوش مهرجویی در گالری آریانا

هفته سفال و سرامیک در جشنواره «توراندخت»

«جن گیر» جدید در راه است

بزرگداشت نادر نادرپور در موسسه بزرگمهر حکیم

مختصات بازار اکران در 1403

تولید 25تن ماهی خاویاری در هرمزگان

حکمرانی خسارت‌بار

ترکیه؛ مقصد بعدی مورینیو؟

خیبر در یک قدمی صعود

جنگ خونین برای بقا

شب دراماتیک لندن

جام حق توست!

ایجاد سازوکارهای چندجانبه برای حکمرانی اینترنت

از کار افتادن صدها هزار روتر اینترنتی در آمریکا با حمله هکری

نسخه آمریکایی تیک‌تاک ساخته می‌شود

شروع عرضه اینترنتی دارو معطل رگولاتور

تحول هوشمند زندگی روزمره با الگوهای زبانی کوچک

گام بلند آی‌‌بی‌‌شاپ برای توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری

جایگاه نیروی انسانی در فولاد

شروع توفانی بازار بیمه

نوسازی صنایع نساجی به خرج دولت

تحدید بخش‌خصوصی در برنامه هفتم؟

پلیمر خاورمیانه - 1403/03/12

زنجیره فولاد - 1403/03/12

بازار آتی - 1403/03/12

نیکل اندونزی راهی بورس فلزات لندن شد

بازگشت رونق به رینگ لوب‏‏‌کات

31 خرداد؛ زمان قطعی پایان تولید پژو پارس

رونمایی از خودروی سفارشی روباز ب‌‌‌ام‌‌‌و

خودروهای برقی کار دست خودروسازان بریتانیایی داد

ترکیه بازیگر جدید بازار برقی‌‌‌ها

سرمایه‌گذاری 300‌هزار ‌ میلیاردی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

رشد 16‌درصدی صادرات به ترکیه

لزوم ایجاد تنوع در مقاصد صادرات محصولات کشاورزی

معجزه بخش خدمات در چین

رشد نمایی واردات

قطر به‌مثابه یک« قدرت عاریه‌ای»

کنفرانس بزرگ چینی-عربی در پکن

این سه زن!

گذار از انرژی‏‏‌های فسیلی

موش بعد از زلزله

بازار - 1403/03/12

قاچاق میلیاردها دلار طلای آفریقایی به امارات

اثر تعاملی فین‌تک و مصرف برق بر شاخص توسعه انسانی

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی