بازار آریا

آخرين مطالب

در نشست تخصصی انتظارات شبکه بانکی از بانک مرکزی بررسی شد

پوست‌اندازی با بانکداری هوشمند گفتگو

پوست‌اندازی با بانکداری هوشمند
  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای اقتصاد – علیرضا کتانی : نشست تخصصی انتظارات شبکه بانکی از بانک مرکزی در دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برگزار شد. در این نشست ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران، اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران، محسن سیفی کفشگری مدیرعامل بانک صادرات، رسول لطفی معاون مدیرعامل بانک مسکن و محسن خدابخش عضو هیات‌مدیره بانک گردشگری شرکت کردند. مدیران بانکی و فعالان مالی کشور در این نشست دغدغه‌های خود را در رابطه با وضعیت بانکداری کشور و انتقادات خود را در مورد عملکرد بانک مرکزی در قبال شبکه بانکی مطرح کردند.
عبور از بانکداری سنتی
بانکداری هوشمند استراتژی دیجیتال موسسات مالی و نحوه ادغام فناوری‌ها برای تغییر بانکداری از حضوری به آنلاین است. در حقیقت بانکداری هوشمند شکل مدرن بانکداری است که با استفاده از فناوری، مدیریت پول را برای مشتریان آسان‌تر می‌کند تا بهترین تجربه کاربر را ارائه دهد. در نشست تخصصی انتظارات شبکه بانکی از بانک مرکزی در دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برگزار شد مدیران بانکی در کنار فعالان مالی دغدغه‌ها و معضلات خود را در رابطه با وضعیت بانکداری کشور بیان کردند و همچنین انتقادات خود را در مورد عملکرد بانک مرکزی در قبال شبکه بانکی مطرح کردند.
مدیرعامل بانک ملی در این نشست با اشاره به اهمیت عبور از بانکداری سنتی و به‌روز‌رسانی زیرساخت‌های بانک‌های کشور اهمیت قانون‌گذاری و حکمرانی پولی مطابق با این تغییرات را نیز یادآوری کرد. او گفت: تحقق این امر نیازمند ایجاد مقدماتی مانند پذیرش مفاهیم اولیه و اصل موضوع، آموزش نیروی انسانی، غلبه بر مقاومت‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین است. نجارزاده از چندگانگی سیاستگذاری‌ها انتقاد و خاطرنشان کرد که بسیاری از قوانین بانکی فعلی متناسب با بانکداری دیجیتال نیست و از انسجام لازم برای ورود به بانکداری الکترونیک برخوردار نیست. سیفی کفشگری، مدیرعامل بانک صادرات نیز با اشاره به حرکت کند بانک‌های بزرگ کشور به سوی مدرن شدن و هوشمندسازی یادآوری کرد که ضعف هوشمندسازی سیستم بانکی تنها به ضعف بانک‌ها مربوط نیست، بلکه ضعف بانک مرکزی را نیز یکی از موانع هوشمندسازی سیستم بانکی دانست.
او همچنین با اشاره به ضعف زیرساخت‌ها در کشور گفت که بدون داشتن اینترنت پر‌سرعت و مناسب امکان دستیابی به بانکداری هوشمند مهیا نخواهد بود. سیفی کفشگری همچنین به ضعف فرهنگی موجود در کشور و اصرار برخی مشتریان برای حضور در شعبه‌ها اشاره کرد و گفت: برای اصلاح فرهنگ مراجعه مشتری به شعبه، نهاد ناظر و حکمران پولی می‌تواند با برخی الزامات برای تمامی نظام بانکی، مشوق در نظر بگیرد یا ممنوعیت قرار دهد. البته نهاد ناظر می‌تواند با وضع یک سری دستورالعمل‌ها، این‌ مسوولیت را از دوش مدیران تحول‌خواه بردارد و کار را برای مدیران محافظه‌کار سخت کند. اگر این وضعیت قابل درک باشد و مقاومتی در مقابل آن وجود نداشته باشد، مسیر بانکداری هوشمند سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.
رقابت‌های ناسالم
للـه‌گانی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران اشاره کرد که در بسیاری از موارد ضعف زیرساخت‌ها و عملکرد بد اپراتورهاست که به عامل نارضایتی مشتریان از بانک‌ها تبدیل می‌شود. او همچنین افزود که رفتارهای متفاوت تنظیم‌گران در قبال بانک‌ها باعث ایجاد سوءتفاهمات و رقابت‌های ناسالم شده است. گاهی سقف تراکنش برای برخی بانک‌ها در نظر گرفته می‌شود و برای برخی بانک‌ها در نظر گرفته نمی‌شود و این بی‌نظمی‌ها به صورت غیر‌شفافی صورت می‌پذیرد. مصطفی خدابخش، عضو هیات‌مدیره بانک گردشگری نیز با بیان تفاوت رویکردهای بانک مرکزی در قبال بانک‌ها اشاره کرد بانک مرکزی به دنبال تمرکزگرایی در سیستم بانکی است، اما برخی رویکردها به دنبال تمرکززدایی هستند و به مزایای تمرکززدایی اشاره می‌کنند. او به دوگانه مقررات‌گذاری و مقررات‌زدایی نیز اشاره کرد و گفت که بانک مرکزی رویکرد خود را در قبال بانک‌ها و اینکه در کدام بخش‌ها باید کدام رویکرد را به کار گیرد تعیین نکرده است.
اهمیت اعتماد
رسول لطفی، معاون مدیرعامل بانک مسکن نیز با اشاره به اهمیت جو روانی بانک‌ها گفت: بانک مرکزی به جای ایجاد اعتماد در فضای بانکی به حوزه ابزارهای بانک‌ها وارد شده است. او افزود بانک مرکزی نباید در فرآیند فنی حوزه‌های نوین ورود کند، بلکه باید بیشتر به بخش استراتژیک ورود نماید. وی با بیان اینکه قرار نبود استفاده از پیامک که از 10 سال پیش برای احراز هویت در کشور آغاز شد تا به امروز ادامه یابد، تصریح کرد: پیامک در حال حاضر منسوخ است و عامل بسیاری از تخلفات فیشینگ در دنیاست. در حال حاضر 12 روش برای احراز هویت بر پایه هوش مصنوعی در کشور وجود دارد که هیچ یک از بانک‌ها از آنها استفاده نمی‌کنند. لطفی بر اهمیت ارتباط حوزه رمزارزها با ریال تاکید کرد و گفت: هیچ کس نمی‌تواند مانع گسترش بهره‌گیری از فناوری شود، ضمن آنکه نخبه‌های جوان بزرگ‌ترین سرمایه‌های کشور هستند و باید آنها را حفظ کرد. او افزود: اگر بحث توکن در کشور فعال شده بود، دولت بسیار راحت‌تر می‌توانست نسبت به مولدسازی دارایی‌های خود اقدام کند. لطفی تاکید کرد که تورم منطقه‌ای را به راحتی می‌توان با توکنایزه کردن کنترل کرد و اگر تنظیم‌گری بازار توکن را زودتر اجرایی کنیم، دست نهادها برای کنترل تورم بازتر خواهد بود.
--> اخبار مرتبط اعطای جایزه طرح مسوولیت‌های اجتماعی به بانک مسکن بانک مرکزی از زیست‌بوم داخلی دیجیتال بالغ و کارآمد استفاده می‌کند تشریح عملکرد یکساله پرداخت الکترونیک سداد رشد بیش از 60 درصدی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بانک مسکن پول دیجیتال بانک مرکزی با ماهیتی از نوع اسکناس و سکه

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1109963/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیت‌الله جوادی آملی: در شأن مردم ایران نیست که کمیته امدادی و با گرانی اداره شوند/ اگر هر روز اختلاسی و نجومی دربیاید، معلوم نیست که با دین الهی چه خواهند کرد

سیاست‌های مقابله با انتظارات تورمی جواب داد+ فیلم

استان کرمان ظرفیت های اقتصادی قابل توجهی دارد

ایران اقدام استرالیا را در تحریم مقامات و نهادهای حاکمیتی کشور به شدت محکوم کرد

هیچ نقشه راهی برای توسعه صنعت وجود ندارد

‎همایش تخصصی صنایع غذایی با همکاری دانشگاه یادگار امام و فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی ایران

تاخیر در تخصیص ارز و دشوارتر شدن تامین مواد اولیه

شرایط برای جهش تولید مهیا نیست

صف‏‏‌آرایی مخالفان و موافقان واردات برنج

نقد و بررسی «بودن یا نبودن» در موزه سینما

رونمایی از یک آلبوم در سالروز تولد خیام

بازی جورج کلونی در نمایش اقتباسی از فیلمش

جزئیات شکایت آموزش‌و‌پرورش از «افعی تهران»

لزوم تولید سالانه یک میلیون نهال صنوبر در همدان

مسافرت منظم از کدام مسیر؟

بایپد: کمک به نابینایان با هوش مصنوعی

مزایای رویکرد چند‌‌تخصصی به تومورهای مغزی کودکان

حاکمیت شرکتی پایدار؛ ضرورتی اجتناب‏‏‏‌ناپذیر برای سازمان‌های پیشرو

تاب‏‏‏‌آوری؛ نشان افتخار در رقابت

لکوموتیوهای خارج از سرویس معضل اساسی حمل‌ونقل ریلی

احداث ایستگاه آتش‏‏‌نشانی در راستای مسوولیت اجتماعی

اخبار خوب درباره یزدانی

لواندوفسکی نزدیک به توپ طلا؟

امشب؛ جام آخر در ایتالیا

پرش سه‌گام

متا مشغول توسعه ایربادی که می‌‌‌بیند

مدیرعامل تلگرام: امنیت ما از واتس‌اپ و سیگنال بالاتر است

موبایل شیائومی 15 پرو با قابلیت اتصال به ماهواره در راه بازار

عرضه هوش مصنوعی جدید با قابلیت حرف زدن و جست‌وجو کردن

ممانعت از تصمیم‌گیری هوش‌مصنوعی درباره تسلیحات هسته‌ای

ثبت افزایش سرمایه بیمه کوثر

نگاه متفاوت به بازار لوازم خانگی

100 میلیارد تومان تسهیلات برای دانش‏‏‌بنیان‏‏‌ها

دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث

زنجیره فولاد - 1403/02/26

بازار فولاد - 1403/02/26

بازار آتی - 1403/02/26

فروش 10‌هزار میلیارد ریالی تجدیدپذیرها از مسیر بورس

حباب صندوق‌های طلا کوچک شد

بیش از 700 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

سازمان تامین اجتماعی پیشرو در اجرای قانون رشد جمعیت

عدم وصول 57.3 همت منابع حق‌السهم معادن در سال گذشته

تهدید آمریکایی اقتصاد جهان

رونمایی بی‌وای‌دی در مکزیک

انتقاد پلیس از کیفیت خودروها

تمدید واردات خودروی جانبازان در سال جاری

سرنوشت واردات کارکرده‌ها در دست مجلس دوازدهم

تنها راهکار حل مساله میدان آرش

تعمیق روابط اوپک، غیر‌اوپک

سرمایه‌گذاری صندوق توسعه در طرح شوریجه

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی